Vores Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Sengeexperten.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Sengeexperten.dk.

Sengeexperten.dk ejes og drives af:
Sengeexperten, Vejle A/S
Staldgaardsgade 10,
7100 Vejle
CVR: 30496418
Tlf.: 75833277


Generelle oplysninger

[email protected]

Vi bestræber os på at svare på alle henvendelser hurtigst muligt. Da vi er en fysisk butik, kan der dog være særligt travle perioder, hvor svartiden vil være en smule forlænget. Vi svarer normalt inden for 24 timer, og senest 3 arbejdsdage efter din henvendelse.

Dokumentation og vejledning.

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Sengeexperten.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Sengeexperten.dk’s side, er denne af vejledende art. Sengeexperten.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Leveringstidspunkt og transport.

Levering af vare fra Sengeexperten.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med PostNord Danmark, fragtmand eller egne biler, alt efter varens art. Gratis levering fra Sengeexperten.dk forudsætter at leveringsadressen er i Danmark, dog med undtagelse af ikke brofaste øer, og der leveres på hverdage, efter aftale, mellem 7-16.

For lagervarer, herunder sengetilbehør, er standard leveringstiden 1-5 hverdage. Ved køb af senge, madrasser og elevationssenge kan leveringstiden variere og aftales individuelt med kunden. Kontakt venligst vores butik for at få oplyst de specifikke leveringstider. Risikoen for varer købt i Sengeexperten.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Fragtpriser:
For ordre under 450,- DDK er fragtprisen 50,- DDK.
For ordre over 450,- DDK er der fri fragt.

Pris og betaling

Hos Sengeexperten.dk kan du bestille dine varer online og betale via: Dankort, Eurocard/MasterCard, Visa, Visa Electron m.fl.  

Alle priser i Sengeexperten samt på webadressen www.sengeexperten.dk – er inkl. Moms. Ved levering vil vi bede om billedlegitimation, som skal passe til det betalende kort. Vi opkræver ikke gebyr ved betaling med Dankort eller Visa/Dankort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afhentes/afsendes fra Sengeexperten A/S.

Det er muligt at betale via bankoverførsel til 7562 1089418. Vi sender ingen varer før betalingen er registreret. Benyt venligst oplyst telefonnummer, som besked på bankindbetalingen så vi kan identificere betalingen (OBS.! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen).

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Ved køb af vare på webadressen, bliver beløbet reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Du kan også få din aftale finansieret. Vælger du betaling via finansiering, bortfalder aftalen om finansiering, hvis købet fortrydes.

Fortrydelsesret

Sengeexperten.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer fra vores webshop. Fortryder du købet, skal Sengeexperten.dk underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Meddelelsen skal gives på mail: [email protected], ring på 75 83 32 77 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for boxmadrasser, elevationssenge, kontinentalsenge, madrasser, elevationsbunde, reoler, natborde og stole. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 750,- DKK.

Hvis du ønsker at returnere et produkt, følg her vores side for Returnering

*Returpakker skal sendes med Postnord, GLS eller andre leveringsselskaber der leverer på hverdage, i butikkens normale åbningstider.

Vægt 50 g – 14 kg (Køb af returlabel send 60,00 DDK)
Vægt 14 kg + (Køb af returlabel send 100,00 DDK)

Mobilepay nummer: 82052 – Skriv RETUR i kommentar.

VIGTIGT!
Skal du sende en pakke retur fra egen bestilling gør følgende: Det er vigtigt, at der i kassen ligger en seddel med fulde navn og adresse samt ordrenummer, da vi ellers ikke har mulighed for at se, hvem pakken kommer fra. Det er ligeledes nemmere at finde dig i vores system, og du vil hurtigere få dine penge refunderet. Hvis du ønsker at ombytte varen, til anden model eller størrelse vedlæg her en seddel om ønskede bytte, så sender vi U/B en ny vare afsted.

Skal du sende en pakke retur du har modtaget i gave eller fra en andens bestilling gør følgende: Send gerne dine oplysninger med fulde navn, adresse og telefonnummer til vores mail [email protected], så har vi mulighed for at oprette en returlabel. Hvis du ønsker at ombytte varen, til anden model eller størrelse vedlæg her en seddel om ønskede bytte, så sender vi U/B en ny vare afsted.

Varer undtaget af fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Vi vurderer varen og den skal være som hvis du havde testet den i butikken: uden lugtsgener, pletfri og ubeskadiget og med den originale emballage i god behold. Vi tillader os at reducere tilbagebetalingen eller slet ikke, hvis ikke produktet lever op til disse krav.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for en forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af en konkret vurdering af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

OBS: Original emballage fra vores leverandør skal gemmes og må ikke bruges som forsendelsesemballage, da vi ikke kan sælge varen uden original emballagen.

Vær særlig opmærksom på alle varer, der er i kropskontakt, f.eks. dyner, puder, sengetøj, madrasser, rullemadrasser m.m. kan miste betydelig værdi ved ibrugtagning da varen muligvis kan betegnes som brugt.
Det vil altid bero på en konkret vurdering fra gang til gang, om der er sket en handelsmæssig værdiforringelse.

Original emballage

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg, af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Sengeexperten A/S
Staldgaardsgade 10
DK-7100 Vejle

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Ombytningsret

Via grundig rådgivning og behovsafklaring, samt ved at du prøver sengene i butikken, finder vi frem til den rigtige fasthed til netop dig.

Hvis du alligevel ombestemmer dig og ønsker en anden fasthed, giver vi op til 60 dages ombytningsret. Ombytningsretten gælder på de madrasser som kan vælges i flere fastheder på standardmål 90 x 200 cm (undtaget er Hästens & Carpe Diem).
Det koster et gebyr på kr.: 1000,-. Betaling heraf sker senest ved levering med Dankort. I langt de fleste tilfælde beder vi om betaling via netbank Jyske Bank 7244 1218723, således at beløbet er registreret før vi leverer.
Ved Hästens & Carpe Diem kan der aftales ombytning mod et gebyr som fastsættes i hver enkelt tilfælde.
Kontakt Sengeexperten hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om dine rettigheder.

Ombytning af Tempur madras

Madrasser kan ombyttes indenfor 60 dage, hvis følgende er opfyldt:
• Produktet skal være i pæn og ren stand, ellers kan et ombyt afvises
• Produktet må ikke have skader, ellers kan et ombyt afvises
• Produktet skal returneres i emballagen fra den nye madras, så produktet ikke bliver beskidt
eller ødelagt under transport
• Prøveperiode gælder 60 dage fra levering til slutkunde

Regler:
• Prøveperiode fra levering til slutkunden på min. 21 dage før man kan ønske et ombyt
• Der ombyttes størrelser 90×200/90×210 cm & 180×200/180×210 cm
• Der ombyttes madrasser fra følgende serier: TEMPUR Pro® Plus Smartcool 25cm, TEMPUR Pro®
CoolQuilt 27cm, TEMPUR Pro Air™ 25cm
• Det anbefales at produktet beskyttes med et TEMPUR® Protector lagen
• Det er muligt at ombytte til en anden følelse, men indenfor samme produkttype.
• Man kan kun ombytte én gang pr. kunde
• Dette tilbud gælder for madrasser købt hos autoriserede TEMPUR® forhandlere i perioden
1. juni 2023 til og med 31. december 2024

Pris:
• Ombyt af 90×200/90×210 cm madras = kr. 2.000,- inkl. moms
• Ombyt af 180×200/180×210 cm madras = kr. 3.500,- inkl. moms

Prisgaranti

Sengeexperten.dk har prisgaranti i to uger fra leveringsdato.
Vi sælger altid varen til samme pris eller udbetaler prisforskellen, hvis du finder et identisk produkt, billigere et andet sted!
Du som kunde, skal blot kunne dokumentere prisforskellen f.eks. i form af annonce, hjemmeside el.lign.
Prisgarantien omfatter ikke køtilbud, åbningstilbud, udstillingstilbud som vores konkurrenter udbyder i begrænset omfang!

Garanti

I flere tilfælde er der en væsentlig bedre garanti at hente, end den lovpligtige. Sengeexperten.dk yder desuden ombytningsret på madrasser i standardmål.
Vore generelle garantier:

  • På fjedermadrasser ydes fra 5 år til 25 års garanti mod brud på fjedre og ramme.
  • Dunlopillo yder 15 års garanti mod sætning (ikke på topmadrasser).
  • Tempur yder 15 års garanti mod sætning.
  • På alle vor elevationsbunde gives 5 års garanti på motor.
  • Dyner ydes der op til 10 års garanti, afhængig af varen.
  • Vi yder 2 års normal reklamationsret på alle vare uden specialgaranti.

Betingelser For Ombytning

Der ydes op til 60 dages ombytningsret mod et gebyr på 1000,-, på madrasser der findes i forskellige fastheder i mål 90x200cm. Ombytningsretten gælder ikke topmadrasser og elevationsbunde. Uden for Vejle Kommune påhviler transportudgifter ved ombytning dig, som kunde. Prisdifferencer ved ombytning afregnes senest ved levering. Kontakt Sengeexperten.dk hvis du har spørgsmål til ombytningsret.
*Ved Hästens, Carpe Diem & TEMPUR® yder vi ikke ombytningsret på madrasserne uden beregning.

Købsgaranti

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner. Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for 60 minutter. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter.

Bliv gratis medlem på PriceRunner >>

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver. Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Reklamationer

Har du en berettiget reklamation på varer under garantien, kan du kontakte butikken på 75 833 277, chatten eller mail: [email protected], vi sørger for kontakt til enten vores egne montører eller evt. leverandøren som så kontakter for nærmere aftale om udbedring.

I tilfælde hvor vi kører ud til en uberettiget reklamationen i nærområdet, fremsendes en regning på kr. 500,- + moms
For aftaler om besigtigelse uden for Vejle Kommune aftales en pris på forhånd, hvis reklamationen er uberettiget.

Persondata

For at du kan indgå aftale med os Sengeexperten.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
mailadresse

Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger, så vi kan levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres af Sengeexperten, Vejle A/S, og opbevares i vores kartotek i 10 år, herefter slettes de. Oplysningerne opbevares KUN med det formål at vi kan servicere dig i forbindelse med det købte, f.eks. de garantiforpligtelser vi måtte have. Efter de 10 år er det dig som kunde der skal dokumentere dit køb i forbindelse med garantisager.

Hele holdet bag Sengeexperten.dk har adgang til oplysningerne, men du kan til enhver tid bede os slette dine oplysninger. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Din mail videresendes til Trustpilot, som udsender en mail på vores vegne. Trustpilot er en anmeldelsessite, hvor du kan give din mening om at handle hos Sengeexperten.dk så fremtidige kunder kan læse din anbefaling af os.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din mailadresse. Som registreret hos Sengeexperten.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til [email protected]

Dataansvarlig er Sengeexperten, Vejle A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Sengeexperten.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til [email protected]. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidigt. Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Der er 24 mdr. reklamationsret på alle varer.

Ved berettiget reklamation kan du enten få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.
Du skal sende en mail med billeder og beskrivelse af problemet til [email protected]
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Er reklamationen berettiget refunderes alle kundens forsendelsesomkostninger.

Efter nærmere aftale skal varen sendes til:
Sengeexperten, Vejle A/S
Staldgaardsgade 10
DK-7100 Vejle
75 833 277
CVR 30496418

OBS: Vi modtager ikke returpakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage med kvittering for afsendelsesomkostninger, så vi kan refundere dine udgifter.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Sengeeperten.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra forældre/værge.
Har du spørgsmål eller kommentarer herom, så kontakt os.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected])

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Center for Klageløsning: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odrl:

Standardformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Sengeexperten, Vejle A/S
Staldgaardsgade 10
DK-7100 Vejle
CVR: 30496418
Tlf.: 75833277

[email protected]

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den:


Modtaget den:


Forbrugerens navn:


Forbrugerens adresse:


Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):


Dato:


Handelsbetingelser er senest opdateret d. 19. Jan. 2021