Du sover bedre, når du glæder dig til at komme i seng.

Vi påstår: Du sover simpelthen bedre, hvis du bliver glad, når du tænker på din seng, naturligvis skal komforten være i top, men udseendet af din seng og indretningen af dit soveværelse, tæller også.

 Bedre søvn er vejen til at knække stresskoden.

Vort samfund generere flere og flere som bliver ramt af en eller anden form for stress.
Vi har, i Danmark, skabt en kultur som negligerer vort behov for god, regelmæssig og især nok søvn, ifølge Anette Prehen, Sociolog/Videnskabskabsformidler til Holstebro dagblad – læs den gode artiklen her

 Vælg den seng som gør dig glad!

Indret dit sovested, så du selv synes at det er et behageligt og lækkert sted at være.

Senge kan vælges i alle udgaver og til mange forskellige priser – lov os, at du vælger din næste seng med stor omhu… den er det vigtigste møbel i dit liv. Du bør tilbringe mellem 7-9 timer i din seng pr. døgn, hvis du vil passe godt på dig selv.

For at det kan være realistisk er det en god idè at du indretter dig et sted hvor der er ro – ro på en god måde for lige netop dig.
Ro kan være at værelset er indrettet minimalistisk, kun lige med de møbler som man har behov for i sit soveværelse. Det kan, ud over sengen, være gode dyner, hovedpuder, lækkert sengetøj og lyskilder, altså lamper som kan tændes og slukkes liggende i sengen, et par natborde og måske en bænk ved fodenden til evt. tøj.
Derudover er det også anbefalelsesværdigt at have mulighed for at lukke lyset ude, så man sover så mørkt og roligt som muligt.

Benyt dig af vores erfaringer gennem 30 år – book evt. en tid, så vi har god tid til at vejlede ordentligt. Se mere her

Gør natlige toiletbesøg så lemplige for dig selv som muligt!

Sov så tæt på et toilet som muligt, hvis du er oppe om natten, så din søvn bliver så lidt forstyrret som muligt.

Put hjernen i opvaskemaskinen:-)

Giv din hjerne ro før du skal sove – den har brug for at komme ned i gear.

Anette Prehen udtaler i sin artikel at det, at vi sover, svarer til at hjernen bliver vasket ren i løbet af natten og hvis ikke det bliver gjort færdigt er det jo beskidt opvask man får ud.

Vores hjerne skal fungere optimalt og derfor er nattesøvnen virkelig vigtig. Vi har så mange ting og gøremål, samt digitale platforme, som stjæler vores tid og fylder meget i vores daglige liv, at det kan være svært at blive klar til at sove, når man går i seng. Nyeste forskning på området viser, at der er sammenhæng til stressrelaterede sygdomme forbundet med vores nedpriotering af søvn, generelt.